Čo je lepšie: SEO alebo PPC?
Pri rozhodovaní o tom, ako investovať svoj čas a rozpočet na online marketing, je potrebné zvážiť niekoľko dôležitých rozdielov, vrátane rozdielu medzi reklamami PPC (platba za klik) a SEO (optimalizácia pre vyhľadávače).
Je potrebné odpovedať si na otázky: “Čo vám poskytne tú najlepšiu návratnosť pre váš určený cieľ? Je to SEO alebo PPC?"
Aby sme vám mohli na tieto otázky odpovedať, je potrebné porovnať výhody a nevýhody SEO a platby za klik (PPC) ako marketingovej stratégie a poskytneme niekoľko tipov na výber správneho nástroja pre vaše podnikanie.
Čo je “SEO”?
Optimalizácia pre vyhľadávače alebo SEO je súbor techník na zlepšenie návštevnosti webstránky z organických (neplatených) výsledkov vyhľadávania v internetových vyhľadávačoch. Inými slovami, SEO môže pomôcť, aby sa vaša stránka zobrazovala častejšie v relevantných vyhľadávaniach prostredníctvom vhodného použitia kľúčových slov.
Pri pokuse o zlepšenie SEO vašich stránok je potrebné dbať na tieto 2 hlavné veci:
- Uistite sa, že text na vašom webe je jasný, stručný a ľahko zapamätateľný
- Zahrňte relevantné kľúčové slová, čo sú slová, o ktorých si myslíte, že by ich mohol používateľ hľadať, keď na internete hľadá to, čo ponúkate.
z dlhodobého hľadiska

Čo znamená “PPC”?
Pay per click (doslovne platba za klik) je jeden zo spôsobov platenia za reklamu. Platené vyhľadávanie je proces platenia za zviditeľnenie vašich webových stránok vo vyhľadávačoch alebo ich partnerských stránkach. Často sa označuje ako reklama s platbou za kliknutie (PPC).
nad výkonom
na cielené publikum
investícií
menej efektívne
SEO vs. platené vyhľadávanie
Platené reklamy sa zobrazujú v hornej časti výsledkov vyhľadávania a vždy budú prvou vecou, ktorú používateľ uvidí na stránke. Zaberajú až prvé štyri priečky na počítačoch a tri na mobiloch. Niekedy sa platené reklamy zobrazujú v spodnej časti stránky, takže sú to posledné, čo používateľ vidí.
Výsledky organického vyhľadávania zaberajú zvyšných 10 miest na stránke, no používatelia musia prejsť nadol po stránke popri platených reklamách, aby sa dostali k organickým výsledkom s najvyšším hodnotením.
Platené vyhľadávanie má priame náklady v tom, že firmy musia platiť za to, aby sa ich reklamy zobrazovali. V dôsledku toho môžu náklady spojené s reklamami v platenom vyhľadávaní rýchlo eskalovať.
SEO nemá žiadne priame náklady. Umiestňovanie v organických výsledkoch vyhľadávače poskytujú zadarmo, čo z neho robí z dlhodobého hľadiska oveľa efektívnejšiu stratégiu.
Dva z najlepších kľúčových ukazovateľov výkonu
pre SEO aj PPC sú:
- MP - miera prekliknutia
- CVR - konverzný pomer
Podľa najnovších údajov poskytuje najvyšší výsledok v organických výsledkoch vyhľadávania Google priemernú MP 31,7 %.
Platené reklamy na Google majú priemernú MP 5 %. Ich priemerný CVR je 3,75 %.
Aj keď je výpočet priemernej miery konverzie pre SEO náročný, odhaduje sa, že na celkové výsledky organického vyhľadávania sa klikne 8,5-krát častejšie, zatiaľ čo na reklamy v platenom vyhľadávaní je 1,5-krát vyššia pravdepodobnosť konverzie. To by dalo CVR pre SEO približne 2,5 %.
Ktorá stratégia je najlepšia pre vaše obchodné ciele?
Aby sme dosiahli stanovený cieľ, musíme najprv určiť, ktoré značky vyberieme pre svoje digitálne stratégie. Uvidíme, do akej miery sa každá z nich – SEO verzus reklama v platenom vyhľadávaní – prejaví a určíme tú, ktorú by bolo lepšie implementovať.
V mnohých prípadoch SEO a PPC fungujú najlepšie, keď sú integrované a strategicky zosúladené.
V konečnom dôsledku je to aj tak na vás, aby ste sa rozhodli, aká stratégia je pre vaše podnikanie najvhodnejšia.
Zdroje:
https://www.titangrowth.com/blog/seo-vs-paid-search-623/
https://ads.google.com/home/resources/seo-vs-ppc/
https://searchengineland.com/seo-vs-ppc-pros-cons-integrated-approach-274643
https://sk.wikipedia.org/wiki/Optimaliz%C3%A1cia_pre_vyh%C4%BEad%C3%A1va%C4%8De
https://sk.wikipedia.org/wiki/Pay_per_click